۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

مصائب بی اعتنایی به منابع موثق قدسی!


یکی از مشکلات دولتمردان در طول تاریخ، دستیابی به منابع درست و موثق اطلاعاتی بوده و خطای در این امر گاهی باعث جنگ ها و خونریزی های مهمی شده است. البته اگر این منبع معتبر، قدسی هم باشد کار دولتمردان بسیار راحت تر می شود، چرا که بدون کوچک ترین دغدغه ای می توانند به آن اعتماد، و بر اساس اخبار آن برنامه ریزی کنند. به گمان من یکی از این منابع موثق قدسی در زمان ما هفته نامه "پرتو سخن" است. این نشریه متعلق به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، به ریاست حضرت آیت الله مصباح یزدی است. اخبار این نشریه هم مستند و موثق است و هم از آنجا که مرتبط به عالم بالاست جنبه ی قدسی دارد و خلاصه تذکر داده باشم که اگر کسی این امور را انکار کند ممکن است به یکباره مسخ گردد. 
کافیست یک شماره از این نشریه را، که متعلق به یک موسسه عمومی است و با پول بیت المال اداره می شود بخرید تا به آسانی امور فوق را تصدیق کنید و دریابید که هم اخبار این نشریه موثق و قدسی است و هم تحلیل های آن و هم توصیه های آن. این جانب به برخی از تحلیل ها ، توصیه ها و اخبار یک شماره از این نشریه (17/6/89) ، وصرفا از صفه اول آن، اشاره می کنم تا حقیقتی را که بیان کردم آفتابی شود.
1.مدیر مسئول در سر مقاله این شماره پدرانه به نمایندگان مجلس خبرگان توصیه می کند که برخی از افراد را از آن مجلس اخراج کنند (که البته از کنایه و اشاره نویسنده معلوم می شود که مقصود آیت الله هاشمی رفسنجانی است).
2.دبیر سیاسی این نشریه، تحلیلی بسیار عمیق در این باره ارائه کرده که "چرا برخی از خواص به انحراف می روند؟" وبا مقایسه زمان حاضر با زمان امام علی(ع) مطلب را آفتابی کرده است!
3.همین آقای دبیر سیاسی مطلب بسیار مهمی را پیش گویی کرده است، که البته در منابع قدسی این امر غیر معمول نیست. ایشان در مصاحبه ای بیان کرده اند که "رئیس جمهور بعدی بی سر و صدا خواهد آمد" و برخی از ویژگی ها و شیوه انتخاب او را نیز بیان کرده است.
4. اما خبر قدسی بسیار مهم، درباره مرحوم حضرت آیت الله بهجت است: 
"اینکه می گویند ایشان در انتخابات شرکت نمی کردند دروغ است." 
"حضرت آیت الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام می دانستند." 
اینجانب جرات چون و چرا کردن در هیچ یک از این تحلیل ها، توصیه ها، اخبار از آینده و اخبار از گذشته را ندارم چرا که از عواقب آن بسیار بیمناکم. اما می خواهم با ذکر یک مورد از همین شماره نشان دهم که کسانی که به این منبع بی اعتنایی کرده اند دچار چه مصائب عظیمی شده اند. ابتدا متن خبر را با عنوان آن می آورم: 
"پس از آن‌که جمعي از مردم در تجمعي اعتراض آميز در مقابل منزل کروبي به مواضع ساختارشکنانه وي انتقاد کردند، مجمع روحانيون مبارز در بيانيه‌‌اي اين اقدام را "رفتار جنايت آميز" از سوي "عده‌اي تخريب‌گر" و "هتاک" ناميده و آن را به نيروهاي انتظامي و امنيتي نسبت داده است. 
به گزارش شبکه ايران، اين حزب سياسي همچنين کروبي را از "خدمتگزاران صديق انقلاب"، "روحانيت معظم"، "يار واقعي امام" و "دوستدار حق و عدل" دانسته است. 
مجمع روحانيون که از آن به عنوان يکي از متهمان اصلي فتنه 88 نام برده شده، بدون اشاره به موضع گيري اين حزب و کروبي عليه جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام، کروبي را "يار ديرين انقلاب" و "شخصيت رنج کشيده‌اي" ناميده که عمر خود را در دفاع از آرمان‌هاي امام و انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است.
 اما در حالي که منابع رسمي از شليک حدود 70 گلوله از سوي نزديکان کروبي و زخمي کردن 4 معترض خبر مي‌دهند، مجمع روحانيون، منتقدان کروبي را به "تيراندازي" متهم کرده است. 
بيانيه‌هاي مجمع روحانيون مبارز در دفاع از رويکرد سران فتنه در حالي منتشر مي‌شود که درخواست‌ها از سوي بخشي از سياسيون براي رسيدگي به اتهامات اعضاي اين حزب در فتنه 88 همچنان ادامه دارد". 
به تاریخ این شماره توجه کنید. این خبر بلافاصله پس از ماجرای حمله عده ای به خانه جناب حجت الاسلام کروبی آمده است. در این خبر آمده که مردم(همان توده های مردم) به عنوان اعتراض جلوی خانه کروبی جمع شده اند و نزدیکان کروبی حدود هفتاد گلوله به آنان شلیک کرده اند.
1. اگر مسئولین امر از ابتدا این خبر قدسی را می خواندند مجبور نبودند که درباره هویت این افراد این اندازه سخن بگویند. نیروی انتظامی می گوید ما نبوده ایم، سپاه می گوید ما نبوده ایم، بسیج می گوید مانبوده ایم و سرانجام همه به این جمع بندی می رسند که افراد خود سر بوده اند. همه اینان در خطا هستند، چرا که منبع قدسی می گوید "مردم بوده اند".
2.مشکل دیگر این است که این ماجرا چند روزی ادامه داشته و به جنگی یک طرفه و بزرگ تبدیل شده است. نزدیکان آقای کروبی 70 تیر به مردم زده اند و البته همان طور که در تصاویر موجود است تعداد زیادی تیر به دیوار خانه آقای کروبی اصابت کرده که حتما خود نزدیکان او برای مظلوم نمایی این کار را انجام داده اند. پس در آن چند روز به هر حال دهها تیر شلیک شده است. مشکل اینجاست که آقای فرمانده نیروی انتظامی می گوید نیروهای خودسر شناسایی و به قوه ی قضائیه معرفی شده اند. آقای فرمانده! شما باید پاسخگو باشید. چرا به جای اینکه اطرافیان آقای کروبی را که دهها تیر به مردم شلیک کرده اند، به قوه ی قضائیه معرفی کنید مردم متدین و فدایی را معرفی می کنید؟
3. آقای فرمانده شما باید پاسخگو باشید. در مدت چند روز این همه گلوله شلیک شده است. در این چند روز شما کجا بودید که از مردم بی پناه دفاع نکردید. آیا صدای این همه گلوله، آن هم در مرکز شهر تهران به گوش شما نرسید؟ چه کسی باید جواب خانواده آن چهار نفری را بدهد که مجروح شدند. به هر حال می بینید که عدم توجه به منابع قدسی چه مصائبی را به بار می آورد.
شاید پرسیده شود که به چه دلیل می گوییم این منبع قدسی است.کافیست به همین متنی که نقل شد توجه شود. در این متن دو بار بر این تاکید شده است که مجمع روحانیون مبارز یک حزب سیاسی است. همچنین لحن نویسنده و سخنانی که درباره اعضای این مجمع به قلم می آورد توهین آمیز است. این امور نشان می دهد که دست اندرکاران این نشریه خود و همفکران خود را قدسی می دانند و دیگران، حتی یک گروه روحانی مشتمل بر دهها روحانی نزدیک به امام، را نه تنها شایسته احترام نمی داند بلکه هرگونه توهین به آنان را روا می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر