۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

خبر یک حماسه!

چند هفته پیش اخبار ورزشی را می شنیدم.اخبارگو با آب و تاب و با لحنی حماسی خبری را به این مضمون خواند: "تیم  دختران نوجوان ما در فلان رشته ورزشی  در یک تورنمنت شرکت کرده و مقام آورده اند. اما از آنجا که اسپانسر این تورنمنت یک شرکت شراب سازی بوده ، حاضر نشده روی سکو رفته جایزه خود را بگیرند. یادآوری می شود که یک ماه پیش تیم جوانان مردان ما در فلان رشته در تورنمنت دیگری با همین اسپانسر شرکت کرده، بر روی سکو رفته و جایزه گرفته اند".
یک چنین جریانی چندان حماسی نیست. مسئولان تیم به این نوجوانان گفته اند روی سکو نروید و آنان هم نرفته اند ومسئولان تیم قبلی به آنان نگفته اند و آنان رفته اند.
اما از آن مهم تر اینکه وقتی یک شرکت شراب سازی هزینه یک تورنمنت را می دهد هدفش تبلیغ شرکت است و از اول تا آخر مسابقات برای همین منظور و با همین هدف برنامه ریزی می شود. بنابراین اگر بخواهیم فقه اسلامی را در نظر بگیریم اساسا شرکت در این تورنمنت حرام است. پس مسئولان هر دو تیم کوتاهی کرده اند. اما در این میان یک تیم، یعنی تیم نوجوانان دختر، این تبلیغ را برای آن شرکت انجام داده و مزد خود را دریافت نکرده و تیم دیگر مزد خود را هم دریافت کرده است. بنابراین تیم نوجوانان به آن شرکت خدمت بیشتری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر